top of page
Search

אמא עם פיברומיאלגיה

Updated: Nov 1, 2021

החלום הכי גדול שלי היה- להיות אמא, רק שלא ידעתי כמה סבל יגיע עם החלום הזה.


להיות אמא עם פיברומיאלגיה זה לסבול מכאבים כרוניים מפושטים בכל הגוף ועדיין להרים את בנך התינוק שבוכה כי יש לו גזים ולבכות יחד איתו כי בוערת לך הכתף ובוער הגב ואי אפשר יותר לעמוד על הרגליים כי גם כפות הרגליים בוערות.


להיות אמא עם פיברומיאלגיה זה לקום עם כאבים נוראיים, להכריח את עצמך לחייך כשאת אומרת "בוקר טוב", כי בינינו, הבוקר רע כי הלילה היה רע כשלא ישנת בגלל יקיצות מרובות בגלל כאבים, חוסר נוחות, חוסר שקט וכמובן בגלל בקיעת שיניים, גזים, מחלות, ביעותי לילה וסיבות רבות אחרות שבגללן ילדים לא ישנים.


להיות אמא עם פיברומיאלגיה זה ללכת עם הילדים לגינה ובקושי להרימם לנדנדה, להתרוצץ סביבם כשבוערות לך הברכיים, להרימן בצד עם גב שבור כי יש להן פיפי וכל זה תוך שמירה על איפוק שלא לבכות מכאב ותסכול.


להיות אמא עם פיברומיאלגיה זה לעבוד בחצי משרה ולהתנצל על כך כי אחרים לא מבינים כמה את כאובה ועייפה וחושבים שלתפוס שנ"צ בצהריים זו פריווילגיה של מפונקים.


להיות אמא עם פיבורמיאלגיה זה לסבול ממיגרנות לפחות 3 ימים בשבוע ואם לא מיגרנה אז כאב ראש כל השבוע כי הדבר היחיד שעוזר להתגבר על המיגרנה/כאב הראש זה לישון אבל את לא ישנה כמעט בכלל.


להיות אמא עם פיברומיאלגיה זה להסתובב בעולם עם מצבי רוח עולים ויורדים ובעיקר להתמודד עם הירידות, הדכדוך, התסכול שאת רוצה להיות יותר ואינך יכולה.


ויש עוד הרבה חוויות של אמא עם פיברומיאלגיה.


אני אדוה, אמא לשלושה ילדים וסובלת מפיברומיאלגיה כבר 17 שנים. מבחינתי, אני עושה את הבלתי יאומן ואני אומרת זאת לעצמי יום יום ובכל רגע שמישהו מרים גבה על אורח החיים שלי (עיסויים רפואיים, טיפולי רפלקסולוגיה, עבודה בחצי/שליש משרה כשכירה ועוד).


פיברומיאלגיה הינה תסמונת של כאבים כרוניים המפושטים בכל הגוף, רגישות למגע באזורים רבים בגוף ועייפות גדולה. שכיחה יחסית באוכלוסיה ובעיקר סובלות ממנה נשים. למידע נוסף היכנסו לקישור- https://www.clalit.co.il/.../medi.../Pages/fibromyalgia.aspx


למרות שזו תסמונת כרונית, יש הרבה דרכי התמודדות בהורות המלווה בכאבים כרוניים כמו פיברומיאלגיה וכאבים אחרים.


אם את סובלת מפיברומיאלגיה ואת מרגישה את העומס של הכאב מכביד עלייך בהורות שלך דברי איתי ואולי אוכל לסייע לך במתן כלים להתמודדות עם הורות המלווה בכאב תמידי.


כאן עבורך, אדוה, 054-7443393


ההדרכה ניתנת גם במפגש פנים מול פנים וגם און ליין.





3 views0 comments
bottom of page