top of page
Search

דרכי חינוך מעכבות ודרכי חינוך מקדמות

Updated: Nov 1, 2021

כשהייתי בת 14 וחצי, נכנסתי לבית סבי וסבתי עם תעודת סוף שנה בממוצע 97!!! סבי אמר לי דבר אחד וברצינות רבה ''לאחיך היו ציונים יותר גבוהים''.


עובדתית, סיכוי מאוד גבוה שכך אכן היה כי אחי הבכור סופר אינטליגנט. יחד עם זאת, האם המשפט הזה תרם לתחושת הערך העצמי שלי?


ספויילר- ממש לא! רק הרגשתי פחות טובה ועוד אחרי שהתאמצתי להוציא ציונים טובים בעוד אחי היה מוציא את אותם הציונים בקלות רבה.


ברור לי, כאדם בוגר, שהמטרה של סבי היתה טובה- לדרבן אותי, לדחוף אותי להצליח יותר, ולא לפגוע בי, חס וחלילה. אך כילדה, ההבנה לא כזו עמוקה ואמירה כזו פגעה בי.


כולנו רוצים לחנך את ילדינו ולגדלם להיות אנשים בעלי הערכה עצמית טובה, אחראיים, עצמאיים, שמאמינים בעצמם, אמיצים, מעזים, בעלי כישורים חברתיים טובים ועוד...


איך נגדיל את הסיכוי שזה יקרה?

האם באמצעות ביקורת המדגישה את החסרונות, הכישלונות, חוסר ההצלחות?


או באמצעות עידוד שמזין את הנפש, מחזק אותה, מגדיל את תחושת המסוגלות, היכולת, האמונה העצמית?


על אלה נדבר במעגל הורים הרביעי שיתקיים ביום חמישי 30/9.

מהרו לשריין מקום! מספר המקומות מוגבל וההרשמה מראש דרכי 054-7443393




193 views0 comments
bottom of page